zondag 11 maart 2012

individueel deel marijn

individueel deel

Ik vind het schilderij Rebus van Robert Rauschenberg het lelijkste schilderij van deze kunststroming. Dat vind ik omdat ik er weinig dingen in zie die mij aanspreken. Ik zie in dit schilderij een soort posters hangen die ik niet herken en het is allemaal in donkere kleuren geschilderd en ik vind het kunstwerk druk overkomen. Nadat ik het schilderij beter had bekeken, zag ik dat als je er van een afstandje naar kijkt het een soort libelle is. Dat vind ik wel weer positief aan dit schilderij.

Robert Rauschenberg: Rebus 1955

Ik vind het schilderij DJ van Keith Haring het mooiste schilderij van de kunststroming. Dit vind ik omdat het schilderij vrolijk overkomt en erg simpel is. Door de vrolijke kleuren is het ook leuk om naar het schilderij te kijken en omdat het zo simpel is ziet het schilderij er ''rustig'' uit ook al beweegt hij zijn armen. Door dat je streepjes voor zijn bek ziet lijkt het net of je echt een hond hoort blaffen en dat vind ik positief aan dit schilderij.
Keith Haring: DJ 1983

Als practijk opdracht ben ik een strip tekening aan het vervalsen. Op de tekening staat een oorlogsvliegtuig die al wat ouder is. Je ziet het vliegtuig schieten en er staat tekst boven. Het vliegtuig vliegt schuin omhoog en je ziet het vliegtuig vanaf de voorpropellor to het begin van de vleugel. Het is een figuratief schilderij en ik heb het schilderij gekozen, omdat het me leuk lijkt het te kunnen na maken en ik hoop dat het niet al te moeilijk is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten